Outsourcing-ul tehnologiei informatiei (IT) ofera o alternativa pentru companiile fara resurse suficiente necesare pentru a infiinta si dezvolta un departament in-house specializat pe domeniul tehnologiei informatiei. Mentinerea unui personal IT necesita investitii majore pe mai multe paliere, precum asigurarea unui venit lunar viitorilor salariati, formarea si dezvoltarea acestora prin diferite certificari, achizitionarea de echipamente de specialitate de tip hradware si, nu in ultimul rand, a celor software necesare in buna functionare a departamentului IT.
Inainte de a apela la serviciile de externalizare IT ale unei companii este important sa intelegem faptul ca beneficiile acestui tip de service variaza in functie de marimea companiei care solicita prestarea outsourcing-ului.
Despre beneficiile externalizarii IT se poate vorbi atat la nivel micro cat si macro. Pentru companiile mai mari de peste 500 de angajati, externalizarea IT a fost adoptata datorita constientizarii costurilor ieftine ale fortei de munca. Afacerile mai mici cu mai putin de 25 de angajati sau cele de tip boutique apleaza cu aceeasi incredere ca si companiile mari la acest tip de servicii. Pe langa acest aspect mai exista si alte beneficii aduse de outsourcing-ul IT, printre care:
– in ceea ce priveste procesul de globalizare apeland la servicii de externalizare se creeaza noi locuri de munca, cresc schimburile comerciale si totodata activitatile economice. Deoarece outsourcing-ul este o afacere importanta pentru ambele parti se poate vorbi cu lejeritate de calitate si flexibilitate, doua obiective importante ce nu sunt trecute cu vederea.
– proiecte noi – privind externalizarea IT din punct de vedere al proprietarilor unor afaceri mici, outsourcingul ajunge sa mearga dincolo de subiectul costuri reduse, ajungadu-se la un nivel mult mai profund. O astfel de companie care are nevoie de servicii de outsourcing poate sa faca cereri la mai multe firme de externalizare in final optand pentru aceea care ii ofera pretul ce se pliaza pe capitalul acesteia. Angajarea permanenta a unui personal specializat pe problemele ce tin de tehnologia informatiei ar fi un cost in plus deoarece atributiile acestuia tin mai mult de domeniul intretinerii;
– contracte structurate – indiferent de marimea companiei care apeleaza la servicile unei firme de outsourcing, contractele incheiate se pliaza pe nevoile fiecarei companii, oferind acel tip de servicii necesare pentru a satisface nevoile acesteia. Aceasta structurare are un dublu impact, duce la reducerea costurilor si in acelasi timp valorifica timp pretios si resurse importante;
– un subiect dezbatut indelung pe piata furnizorilor de servicii de externalizare IT este cel referitor la capital. O companie, in momentul in care angajeaza permanent personal pentru un departament IT, “scapa” de o suma de bani destul de mare luna de luna. In momentul in care apeleaza la servicii de outsourcing, capitalul investit se modifica in functie de nevoile avute in acel moment. Astfel, diminuand suma de bani cheltuita pe srviciile IT se vor gasi resurse pentru alte investitii cum ar fi extinderea operatiunilor, efectuarea de achizitii de capital si de plata pentru formarea unor noi angajati ce vor activa in functii importante. Aceasta flexibilitate este deosebit de importanta si benefica mai ales pentru propiretarii unor afaceri mici.
Asadar outsourcing-ul IT a devenit o decizie de afaceri cruciala in aceste zile, accentul punandu-se pe reducerea costurilor in cadrul unui scenariu de criza economica. Acesta este si o parte integranta a multor companii datorita beneficiilor aduse de expertiza comuna. In ceea ce priveste viitorul, externalizarea IT va fi din ce in ce mai des implementata deoarece este un ajutor real in depasirea limitarilor acelor companii care doresc sa prospere.