

Externalizarea serviciilor IT este o expresie folosita pentru a descrie procesul de cautare a unor resurse in afara unei structuri de organizare pentru o parte sau tot ceea ce inseamna domeniul IT cu scopul de a avea numeroase benficii de ambele parti. O organizatie apeleaza la astfel de servicii pentru gama de prestari cu dedicatie pe care aceasta o ofera, incepand cu infrastructura pana la implementarea diverselor software-uri ce au menirea de a dezvolta, intretine si ajuta afacerea respectiva.
De exemplu, o firma poate externaliza managementul IT pentru ca presupune costuri mai scazute decat daca ar trebui sa angajeze una sau mai multe persoane calificate permanent sau chiar sa isi faca propriul departament care sa se ocupe de astfel de sarcini. Sau aceeasi firma ar putea sa isi externalizeze datele stocate deoarece nu doreste sa cumpere si sa mentina propriile sale dispozitive de stocare.
Datorita presiunilor economice existente si competitia acerba existenta pe piata IT, tot mai multe companii isi doresc sa urmeze un model de outsourcing IT care sa supravegheze executia operatiunilor de IT in timp ce pastreaza un control deplin aspra functiilor strategice de IT, totodata permitandu-le alinierea strategiilor cu obiectivele de afaceri ale organizatiei respective.
Operatiunile IT necesita investitii majore in tehnologie, sisteme, infrastructuri sau instrumente de management. Pentru a obtine performante optime, operatiunile trebuie sa fie executate utilizand cele mai bune practici din domeniu. In acest caz outsourcing-ul IT poate indeplini toate aceste cerinte, iar persoanele care apeleaza la un set de astfel de servicii beneficiaza de urmatoarele recompense:
– predictibilitate, transparenta si control asupra costurilor;
– diferite tipuri de servicii adaptate la nevoile afacerii;
– economii semnificative in acelasi timp fiind pastrat si controlul functiilor strategice de IT si, nu in ultimul rand, oferirea unei responsabilitati depline privitoare la furnizarea serviciilor IT;
– aplicarea celor mai bune practici care sa imbunatateasca furnizarea de servicii de livrare a diferitelor proiecte si cresterea productivitatii;
– creearea unor produse, valori ce pot fi livrate la nivel mondial pentru a obtine preturi optime si a genera economii recurente, in timp ce abordarea outsourcing-ului este aceea de a furniza servicii clientilor pentru activitatile IT relevante;
– accesul la resurse profesionale si aptitudini care adauga valoare si stabilitate in diferite medii de operare;
– accesul la o baza larga de tehnologie, industrie si domeniul de expertiza prin utilizarea unor solutii bazate pe cunostinte la cel mai inalt nivel;
– redistribuirea personalului clientului pentru proiecte de afaceri, aliniata mai indeaproape cu misiunea organizatiei si activitatile obisnuite.
Apelarea la o firma ce ofera servicii IT si implementarea acestora nu se face imediat ci presupune aplicarea unui studiu preliminar ce demonstreaza fezabilitatea unor servicii complete de outsourcing IT, in timp ce este pastrat angajamentul de a furniza diferite beneficii. Acest studiu preliminar realizat fara nici o obligatie din partea firmei ce apeleaza la astfel de servicii include urmatoarele prestari:
– evaluare si validare a datelor clientului;
– discutii privind elaborarea si abordarea unor solutii si strategii de transformare a afacerii intr-una profitabila si de viitor;
– up-date-uri asupra bunul mers al afacerii cel putin o data pe luna;
– un proces de confidentialitate care implica participarea unui anumit numar de persoane atat din partea firmei care apleaza la servicii cat si din partea celor care furnizeaza serviciile de externalizare IT;
Indiferent de motivele pentru care doriti sa apelati la o firma ce ofera servicii de externalizare IT, trebuie sa fiti constienti de toate aspectele pe care le implica. Pentru mai multe informatii va invitam sa accesati pagina urmatoare www.externalizare-it.ro