Acasa daca pierdeti un document word, de exemplu, la care ati lucrat cateva ore nu este o pierdere chiar atat de mare. Dar pentru o companie pierderea unor anumite date, operatiuni financiare, un alt exemplu, poate fi o pierdere deosebit de importanta, poate chiar falimentul. Prin urmare, este foarte important ca o companie, de talie mare sau mai mica, sa fie mereu in garda in eventualitatea in care sistemul informatic functioneaza deficitar, iar aceasta hiba duce la pierderea unor date de mare importanta.
Cele mai multe astfel de accidente apar datorita unor erori de natura fizica sau logica datorate factorului uman implicat in manipularea sistemului sau din cauze care nu tin de aceasta variabila. Cateva exemple de astfel de accidente pot consta in: pene de curent, socuri mecanice (lovituri) la nivelul hard disk-ului, atacuri cu virusi si multe altele. Oricare ar fi motivele sau cauzele producerii unor astfel de accidente, recuperarea datelor pierdute este prioritara. Desi multe din companiile amintite au angajat personal IT calificat precum si unele dotari care pot ajuta intr-un proces de restaurare informatica, in cazuri grave se recomanda angajarea serviciilor oferite de o firma al carei obiect de activitate principal este recuperarea de date din medii de stocare imposibil de accesat prin mijloace uzuale.
Iata in continuare cateva recomandari care pot ajuta o companie sa gaseasca cea mai buna firma de recuperare a datelor in ceea ce priveste propriile interese.
1. Dotari si facilitati: Atunci cand se cauta o firma de profil se incearca aflarea nivelului de dotari pe care le poseda, echipamentele si instrumentele dedicate precum si facilitatile necesare unei bune desfasurari a procesului de recuperare.
Multe dintre accidentele unei unitati hard disk care conduc la pierderea de date necesita desfacerea acesteia. Hard disk-ul necesita folosirea unor echipamente speciale pe toata durata procesului de recuperare, printre care si o camera cu mediu controlat din care praful si alte impuritati sunt foarte bine indepartate. Banalul si omniprezentul praf poate aduce grave prejudicii acestui adevarat micro-ecosistem atunci cand are carcasa de protectie indepartata. In absenta camerei cu mediu controlat, datele pot fi compromise in totalitate si definitiv.
De aceea, o astfel de recomandare are o foarte mare importanta. In cazul absentei unei astfel de facilitati este bine sa va reorientati in alegerea unei firme care presteaza servicii de recuperare a datelor.
2. Posibilitatea unui parteneriat pe termen lung. Multi considera ca serviciile oferite de o firma de profil sunt atat de rare incat propunerea unui parteneriat pe termen lung nu are justificare. Insa o astfel de atitudine trebuie tratata cu o oarecare rezerva.
In functie de prestanta si marimea pe care firma de prestari servicii in domeniul recuperarii de date o are in piata, posibilitatea initierii unor specializari a unei parti din propriul personal in acesta ramura a IT-ului poate fi vazuta ca o oportunitate de afaceri.
3. Cunoasterea propriilor nevoi. – Nu toate firmele de recuperare date sunt dezvoltate intr-atat de mult incat sa acopere toate nisele.
Dupa cum bine se stie sunt mai multe tipuri de medii de stocare, fiecare cu proprietatile si calitatile lui. De aceea, si in domeniul recuperarii de date secventa aceasta este necesara datorita modalitatilor diferite de aducere la suprafata a informatiilor disparute caracteristice fiecarui mediu in parte.
O buna cunoastere a dotarilor companiei voastre va va simplifica mult procesul de alegere al firmei de recuperare a datelor potrivita profilului IT al companiei pe care o detineti.
4. Specializari si experienta. Este un fapt normal sa cereti informatii despre specializarea tehnicienilor cu care este posibil sa lucrati in viitor. Insa nici o specializare nu poate egala anii de experienta.
Alegerea unei firme care sa se ocupe de recuperarea de date pentru compania care o conduceti este un proces laborios care necesita o analiza amanuntita a pietei, a propiilor interese si un fler deosebit in alegerea oamenilor potriviti.