Aproape de fiecare data cand se intampla ca sistemul desktop sa nu mai functioneze la parametrii optimi, intamplarea face ca totul sa se desfasoare in momente mai putin prielnice oricarui utilizator de PC. Acest fapt duce la capatul rabdarii aproape pe oricine mai ales daca problemele sunt destul de grave si depasesc cunostintele utilizatorului.
Astazi, situatia a ajuns la un astfel de nivel incat nu mai putem sustine nici o activitate fara a avea un suport de genul unui calculator. Aceasta dependenta de tehnologie a dus si la crearea unor servicii pe masura, servicii care sa vina in intampinarea diferitelor probleme. Un astfel de serviciu este cel de asistenta tehnica.
Serviciile de asistenta tehnica se refera la o serie de servicii prin care o firma ofera asistenta pentru utilizatorii de PC. In general, serviciile de asistenta tehnica incearca sa ajute utilizatorul sa rezolve diferite probleme pe care le are cu un anumit produs, mai degarba decat furnizarea de instruire sau alte servicii de sprijin asemanatoare. Aceste servicii pot fi servite telefonic, online sau la fata locului contra cost.
Tipuri de servicii IT de asistenta tehnica
Pachetele de asistenta tehnica sunt adresate micilor companii care nu au posibilitatea de a avea un departament IT propiu, dar si celor care isi doresc sa isi externalizeze acest tip de servicii. Cele mai populare categorii ce se aplica asistentei IT sunt urmatoarele:
– asistenta tehnica calculatoare: reprezinta pastrarea unei bune functionari a calculatorului o perioada cat mai lunga de timp. In aceasta categorie intra: instalare sistem de operare, verificare softuri instalate, defragmentare hard disk, verificare virus si devirusare daca este cazul, remediere diferite probleme de hardware si software.
– asistenta tehnica retele de calculatoare: permite pastrarea retelei la un nivel ridicat de functionare, principalul rol fiind acela de a elimina pe cat posibil perioadele de nefunctionare a retelei. Verificare ip-uri, routere, switch-uri, reguli si log-uri firewall si UPS-uri, sunt tipurile de activitati desfasurate in aceasta categorie.
– asistenta tehnica servere: deoarece serverele reprezinta creierul care tine in viata o retea, serviciile de asistenta tehnica au rolul de a mentine serverele la parametrii optimi de functionare. Principalele activitati desfasurate pentru asistenta tehnica servere sunt: instalare servicepack-uri sau update-uri, verificare log-uri, functionalitate aplicatii deja instalate si recomandarea altora acolo unde este cazul, redundanta, permisuni fisiere si buna functionare a serviciilor instalate.
Cea mai buna modalitate prin care se pot utiliza serviciile IT de asistenta tehnica este reprezentata de contactarea unei firme de specialitate in momentul in care apar probleme. Apelarea “la nevoie” a unor specialisti care au capacitatea de a oferi servicii de top reprezinta o alternativa viabila pentru o firma care nu are posibilitatea financiara sa infiinteze un departament de specialitate. In acest caz, principalul avantaj vine din posibilitatea de a econimisi o suma importanta de bani ce poate fi investita in alte deparatmente ale companiei.
Important este sa se pastreze o legatura cu furnizorul de servicii IT de asistenta tehnica, aici intrand si serviciile de mentenanta. Odata la cateva saptamani, in functie de ceea ce s-a stabilit de comun acord intre cele doua parti, echipa IT este obligata sa se deplaseze la sediul firmei respective pentru a verifica functionalitatea componentelor IT.
Daca sunteti interesat de pachetele de asistenta tehnica si mentenanta a retelei de calculatoare, la standarde de inalta calitate, va rugam accesati pagina www.bitconsulting.ro. Pachetele se adreseaza atat companiilor mici cat si celor mari care isi doresc externalizarea serviciilor de acest gen.