

Domeniul IT este unul foarte vast si ofera numeroase solutii. Avand in vedere ca lumea tehnologiei a luat o amploare greu de contabilizat era si normala aparitia unor experti specializati in acest domeniu. Orice detinator de sistem desktop, sau firma care poseda un mic departament al tehnologiei informatiei au nevoie mai devreme sau mai tarziu de servicii care sa le rezolve spinoase probleme.
Serviciile specifice tehnologiei informatiei incearca sa acopere un areal tot mai mare din tot ceea ce tine de aparitia gadget-urilor specifice. Din categoria serviciilor IT fac parte si interventiile tehnologiei informatiei la sediu. Interventiile IT se ofera pe baza incheierii unui contract intre o firma care ofera astfel de servicii si o companie care necesita diferite interventii. In functie de termenii stabiliti interventiile vor fi facute la sediul firmei de IT sau la cel al companiei.
Pentru ca colaborarea dintre cele doua parti sa fie una deplina in general trebuie respectate anumite obligatii de ambele parti.
Obligatiile clientilor
– punerea la dispozitie a software licentiat. Lucrul cu calculatorul presupune instalarea unor programe fara de care nu ar putea sa functioneze. Desi exista si alte cai de a obtine un software in general, dar mai ales in acest caz se recomanda cumpararea unora care au licenta. Astfel, in cazuri de ilegalitate o firma care ofera interventii IT nu isi va asuma responsabilitatea pentru aceste intamplari.
– solicitantul are obligatia sa puna la dispozitie personalului angajat pentru servicii prestate in departamnetul tehnologiei informatiei, echipamentele care fac obiectivul interventiei la momentul stabilit de comun acord. In caz contrar se poate ajunge la perceperea unor taxe suplimentare.
– de asemenea compania este obligata sa isi asume responsabilitatea pentru aplicatiile alese in departamentul IT. Acest caz include inclusiv sistemele de operare ce vor fi instalate pe sistemele desktop si nu numai. Eventualitatea aparitie a unor incompabilitati poate fi destul de mare, tocmai din aceasta cauza se cere mare atentie in ceea ce se cere expertilor.
– intotdeauna clientul este obligat sa faca back-up de date inainte de a preda echipamentul in vederea realizarii anumitor operatii specifice domeniului. O firma ce se ocupa de servicii in domeniul tehnologiei informatiei nu isi asuma responsabilitatea pentru eventualele pierderi a datelor. De asemenea, pentru a evita aceasta situatie se poate apela chiar la firma de IT in vederea efectuarii unui back-up de date. Totul depinde de termenii stabiliti anterior intre cele doua parti.
Obligatiile firmei care ofera interventiile IT
– prima si probabil cea mai importanta obligatie ce trebuie sa vina din partea firmei prestatoare de servicii, in cazul de fata, interventii in tot ceea ce tine de tehnologia informatiei este reprezentata de asigurarea garantiei lucrarilor. Ideal este sa semnati un contract de la bun inceput. Acest contract trebuie sa fie unul legal, in caz de nerespectare a termenilor stabiliti, firma va fi sanctionata corespunzator. Insa, de obicei nu se intampla astfel de cazuri, deoarece seriozitatea si profesionalismul sunt doua atribute necesare oricarei firme, acestea castigandu-se cu greu.
– o firma angajata pentru a presta astfel de servicii intra in contact cu toate datele confidentiale ale clientilor. Garantarea confidelitatii datelor gasite in device-urile companiilor, face parte din orice contract realizat de ambele parti.
– dupa o expertiza de baza, firma prestatoare are obligatia de a anunta clientul cu privire la echipamentele IT. Mai exact proasta functionare a acestora sau utilizarea ncorespunzatoare sunt doua aspecte care pot duce la aparitia problemelor.
Obligatiile ce tin de cele doua parti prezentate mai sus au rolul de a creiona cateva aspecte aspecte ce tin de incheierea unui contract care presupune prestarea interventiilor IT la sediu. Desigur ca termenii descrisi mai sus vor fi adoptati si personalizati in functie de specificul fiecarui client.